Podstawowe wyzwania, przed którymi stoi nowoczesny copacking

Jedną z ciekawych cech gospodarki wolnorynkowej, jest postawienie akcentu na opakowanie. Przy dużej podaży towarów na rynku, to właśnie ono ma przekonać do siebie klienta. Pakowanie towarów staje się zatem nie tylko określoną czynnością, ale raczej sztuką. Jakie zadania są dziś przed nią stawiane?

Duże i małe, czyli podstawa handlu detalicznego

Jednym z filarów nowoczesnego co-packingu, jest przepakowywanie towarów z opakowań zbiorczych do opakowań detalicznych. Trudno sobie wyobrazić sytuację, by klient finalny otrzymał zamówiony przez siebie produkt, umiejscowiony w niezbyt ładnym, ale za to bardzo funkcjonalnym opakowaniu zbiorczym. Copacking jest zatem procesem bardzo potrzebnym, gdyż dostosowuje on charakter zamówionego towaru do potrzeb jego finalnego nabywcy.

Wymiana zniszczonych opakowań

Co packing to również wymiana tych opakowań, które z różnych powodów uległy zniszczeniu. Ma ono miejsce zwłaszcza na etapie realizacji zamówień hurtowych, w trakcie których niektóre opakowania mogą ulec uszkodzeniu. W tym przypadku pakowanie towarów nie tylko zwiększa ich atrakcyjność, ale też umożliwia ich późniejsze wykorzystanie w procesie sprzedaży. Rzecz jasna copacking dotyczy wyłącznie samych opakowań. Jeśli uszkodzeniu uległ towar, to jego późniejsze przepakowywanie nie ma oczywiście najmniejszego sensu.

Tworzenie zestawów promocyjnych

Stawiane przed copackingiem zadania, polegają również na tworzeniu i projektowaniu specjalnie dopasowanych zestawów promocyjnych. Przeznaczone są one najczęściej do sprzedaży jednostkowej, np. w formie gratyfikacji dla wyjątkowych klientów. Z tego powodu nadaje się im wyjątkowy charakter, wzbogacając je o dodatkowe materiały promocyjne. Ciekawostką jest fakt, że ich tworzeniem również zajmują się firmy (piony) co packingowe, które je projektują a następnie sprzedają. Omawiane zestawy są bardzo często personalizowane, co jeszcze bardziej podkreśla ich wartość w oczach finalnego nabywcy.

Kilka słów podsumowania

Firmy zajmujące się pakowaniem towarów, to coraz częściej… podmioty logistyczne, które oferują tą usługę jako dodatkową opcję. Koszt jej nie jest wysoki, a w zamian uzyskuje się możliwość szybkiego przygotowania towaru do wysyłki. Podstawą tychże usług, jest możliwość kompleksowej realizacji wszystkich zadań, o których była mowa w niniejszym artykule.