Wykorzystanie druku sublimacyjnego w reklamie i handlu

W obecnych czasach światem rządzi reklama i nie ma co się oszukiwać, dobre hasło reklamowe przyciąga uwagę i pozostaje na długo w pamięci. Wiedzą o tym wszyscy właściciele firm. Czy to małe przedsiębiorstwa czy duże, rozwinięte firmy. Uczestnicząc w spotkaniach firmowych czy innych imprezach, a nawet targach możemy dostrzec różne gadżety z firmowym logo. Czy zastanawiamy się skąd te kolorowe nadruki na koszulkach czy kubkach? Powstają one przy wykorzystaniu metody sublimacji. Metoda sublimacji została uznana w branży poligraficznej, ponieważ daje niezwykle trwałe i dokładne odwzorowanie tego, co chcemy przenieść na przedmiot reklamowy.

Kilka słów o druku sublimacyjnym

Druk sublimacyjny to nowoczesne rozwiązanie, dzięki któremu w wydajny i łatwy sposób można nanieść na daną powierzchnię wybrany wzór. Metoda sublimacji polega na przeniesieniu wzoru wykonanego atramentem z papieru transferowego na tkaninę lub tworzywo. Pod wpływem wysokiej temperatury zachodzi zjawisko przejścia z fazy stałej do fazy gazowej, bez przejścia do ciekłego stanu skupienia. Tak powstaje nadruk sublimacyjny.Do sublimacji wykorzystuje się specjalne drukarki, które posiadają głowicę pizoelektryczą. Oprócz drukarki, papieru transferowego oraz atramentu potrzebna będzie prasa termo – sublimacyjna. Przyrząd ten służy do wykonywania nadruków i dzieli się na kilka typów. Wyróżnia się prasy płaskie, specjalne prasy przeznaczone do kubków czy prasy z wymienną głowicą. Wszystko zależy na czym chcemy wykonać nadruk.

Co można drukować?

Drukować można dosłownie wszystko. Logo reprezentacji na stroju sportowym, logo firmy czy prywatne projekty i wzory. Często druk sublimacyjny pojawia się na kubkach. Klienci składający zamówienie mogą zrealizować swój projekt samodzielnie w komputerowych programach graficznych. Profesjonalne programy komputerowe pozwalają na dowolne tworzenie pliku. Dodatkowo określa się swój indywidualny profil kolorystyczny icc aby prawidłowo odwzorować kolorystykę projektu. Profile kolorystyczne uzyskuje się poprzez kalibrację drukarek. Za pomocą metody sublimacji można wykonać projekty na materiałach takich jak poliester i materiał z domieszką poliestru, plastikowe karty, papier. Możliwości jest nieskończenie wiele, jedyne cio musimy zrobić, to złożyć projekt i zlecić jego wykonanie.