Gdy widzi się przygotowane do sprzedaży produkty podczas przechadzania się sklepowymi alejkami, zupełnie nie widać tego, jak wiele zostało włożonej w to pracy, aby towary nie tylko prezentowały się odpowiednio dobrze pod kątem marketingowym, lecz także spełniały wszystkie swoje zadania czysto informacyjne. Praca ta, to konfekcja towaru. Z całą pewnością nie można powiedzieć, że jest ona łatwa i szybka w realizacji. Z tego właśnie powodu wiele firm zastanawia się nad tym, czy nie zlecić jej wykonania firmie zewnętrznej.
Czym jest konfekcjonowanie towaru?
Żeby odpowiedzieć sobie na główne pytanie, należy najpierw znaleźć odpowiedź na to, czym dokładnie jest konfekcja towaru. Na czym polega ta czynność i co dokładnie wchodzi w jej skład?Najprościej mówiąc, konfekcjonowanie towaru, to jego przygotowanie do zaprezentowania przed klientem, czyli przygotowanie do sprzedaży.
Oczywiście na tę prostą w wymienieniu czynność składa się wiele, często niezwykle skomplikowanych działań. Co dokładnie można wymienić, jako konfekcjonowanie? Jest to z całą pewnością odpowiednie pakowanie towaru, czyli np. oklejanie go folią. Oprócz tego zabieg ten polega na odpowiednim oznaczaniu towaru pod kątem np. promocji, czyli oznaczaniu go, jako promocyjnego i umieszczaniu na nim odpowiednich, niższych cen. Konfekcja towaru to także oklejanie towaru zwykłymi, regularnymi cenami, lub też np. naklejkami antykradzieżowymi. Nie można także pominąć tego, że jednym z najważniejszych składników dobrego konfekcjonowania towaru jest przygotowywanie pakietów promocyjnych, czyli łączenie dwóch lub więcej produktów jeden pakiet, sprzedawany razem.
Samodzielnie czy poprzez firmę?
W przypadku, gdy ma się do czynienia z pojedynczymi sztukami danego towaru, czynność konfekcjonowania być może nie wygląda na zbyt skomplikowaną i czasochłonną. Jednak trzeba pamiętać, że dany sklep takiego towaru może mieć nawet tysiące. A to już powoduje, że jego odpowiednie konfekcjonowanie staje się niemałym wyzwaniem.W takiej sytuacji doskonałym pomysłem jest wynajęcie do tego celu osobnej, zewnętrznej firmy. Dzięki temu, choć trzeba oczywiście za taką usługę zapłacić, wprowadzi się sporą oszczędność. Wszystko z powodu braku konieczności oddelegowania własnych pracowników do tego zadania, którzy nie posiadają odpowiedniej wiedzy i specjalizacji w tym zakresie, co oczywiście przełoży się na dłuższy czas wykonania zadania. Osobna firma nie tylko pozwoli w pełnym zakresie wykonywać pierwotne zadania pracowników danego sklepu, lecz także wykona konfekcjonowanie szybciej, a z pewnością także lepiej.