Rosnąca liczba paczkomatów wcale nie oznacza, że Polacy potrafią dobrze pakować przesyłki. Wręcz przeciwnie – często okazuje się, że ta wiedza jest wielu osobom obca. Na czym zatem polega w miarę profesjonalne pakowanie przesyłek? Jak zmniejszyć prawdopodobieństwo ich uszkodzenia w trakcie transportu?
Bezpieczeństwo to podstawa!
Pakując przesyłki, trzeba pamiętać o ich bezpieczeństwie. Folia bąbelkowa jest tu niezastąpiona, podobnie jak gruby, solidny karton. Jeśli wewnątrz paczki znajdują się przedmioty wrażliwe i delikatne, to warto też postawić na wypełniacze, które mają najczęściej postać prostej pianki z tworzywa sztucznego.
Pianki mają to do siebie, że skutecznie tłumią nawet bardzo silne drgania. Dzięki temu łatwiej uniknąć zniszczenia paczki np. na skutek jej przewrócenia w trakcie jazdy. Często do ochrony zawartości wykorzystuje się specjalny granulat. Jego zaletą jest to, że skutecznie wypełnia wszystkie przestrzenie wewnątrz paczki.
Identyfikacja – ważna rzecz!
Nie bez powodu większość firm oferujących przewóz przesyłek wymaga naklejenia na opakowaniu specjalnych kartonów informacyjnych. Dzięki nim łatwiej dowiedzieć się czegoś więcej na temat odbiorcy i dostawcy. Obecnie na kartach identyfikacyjnych znajdują się specjalne kody, które pozwalają chronić prywatność.
Nie zmienia to oczywiście faktu, że kartka informacyjna (dokument przewozowy) powinna być przyklejona rzetelnie i dokładnie. Ograniczenie się wyłącznie do napisania kodu na paczce nie zawsze jest akceptowane i często może doprowadzić do pomyłek. Bądź co bądź, kurier też może popełnić błąd.
Wielostopniowe pakowanie
Jak powinno wyglądać idealne Pakowanie przesyłek? Jedynym, skutecznym rozwiązaniem pozostaje osłonięcie paczki wielowarstwowymi opakowaniami. Tektura, papier pakowy, folia bąbelkowa i opcjonalnie wypełnienie poliestrowe to podstawa, jeśli chodzi o bezpieczeństwo paczki.
A jeśli na dodatek właściwie opisze się paczkę, dołączy do niej czytelny list przewozowy i jasno poda się dane odbiorcy, to przesyłka szybko i bezpiecznie dotrze do osoby zainteresowanej. Z takich rozwiązań powinni korzystać zarówno przedsiębiorcy, jak i osoby wysyłające paczki okazjonalnie, gdyż świadczy to o ich kulturze osobistej.