Konfekcjonowanie i co-packing

Wśród wielu usług outsourcingowych dostępnych obecnie na rynku, bardzo dużym zainteresowaniem wśród producentów cieszy się konfekcjonowanie oraz co-packing. Są to usługi, które zdecydowanie warto polecać firmom zewnętrznym!

Czym jest konfekcjonowanie i co-packing?

Konfekcjonowanie, to najogólniej mówiąc – składanie pełnowartościowych produktów z ich drobniejszych komponentów. Czynności takie nie wymagają wielkiego nakładu pracy, a jedynie szybkości, dokładności i odrobiny zdolności manualnych. Tego rodzaju zajęcie jest dość żmudne i powtarzalne, dlatego nie zleca się go obecnie pełnoprawnym pracownikom hal produkcyjnych, lecz firmom zewnętrznym. Dzięki ich pracownikom i materiałom, konfekcjonowanie produktów jest dużo bardziej opłacalne dla producenta. Co-packing z kolei po polsku łatwiej przetłumaczyć jako „przepakowywanie”. Jest to usługa bardzo przydatna dla firm, które potrzebują przepakowania całej serii produktów w nowe, lepsze opakowania, czy zapakowania ich w specjalne pudełka promocyjne. Firmy oferujące te usługi, często wykonują również tworzenie opakowań – projektują pudełka odpowiadające potrzebom klienta, a następnie wytwarzają je i pakują w nie gotowe wyroby. Dzięki temu producent wyrobów nie musi zatrudniać etatowego grafika, zlecać druku odrębnej drukarni, ani organizować na terenie swojej firmy osobnych stanowisk służących temu celowi.

Czemu służy co-packing?

Firm oferujących co-packing jest na rynku coraz więcej, co świadczy o zapotrzebowaniu na tego rodzaju usługi. Wystarczy przejść się po supermarkecie, by zobaczyć półki pełne świątecznych opakowań, promocji typu „2 w 1”, czy półki z kolorowymi magazynami, do których dołączane są próbki kremów, czy innego rodzaju upominki. Pakowaniem magazynów w folię i dokładaniem do nich drobiazgów nie zajmują się ich wydawcy ani drukarnie, lecz właśnie firmy usługowe oferujące co-packing. Outsourcing jest obecnie wybawieniem w wielu kwestiach dla wielu prywatnych przedsiębiorstw, dla których zlecanie poszczególnych czynności zewnętrznym firmom jest dużo mniejszym obciążeniem finansowym, niż organizacja specjalnych stanowisk pracy i obsadzanie na nich pracowników. Ocenianie „książki po okładce” wciąż w handlu jest podstawowym czynnikiem skłaniającym klienta do kupna danego towaru. Warto więc inwestować w to, co rzuca się klientowi w oczy jako pierwsze, czyli opakowanie.