Dobrze zapakowany produkt lepiej się sprzeda

Istotą marketingu jest dotarcie do jak najszerszego grona klientów. W sprzedaży towarów wszystko jest istotne, zarówno wtedy, kiedy marka jest znana jak i wtedy, gdy dopiero buduje swój wizerunek. Ponieważ klienci zwracają baczną uwagę na to, w jaki sposób towar jest zapakowany i nie raz przy zakupie, szczególnie produktów limitowanych kierują się atrakcyjnością opakowania, producenci szeroko wykorzystują konfekcjonowanie towarów, które ułatwia im sprzedaż produktów.

Co-packing odpowiedzią na potrzeby rynku

Firma, której treścią działalności jest konfekcjonowanie towarów, podchodzi do tego z dużą dokładnością. Pracownicy muszą być odpowiednio wyszkoleni w kwestii obsługi urządzeń zgrzewających.
Co-packing wymaga precyzji i zdolności manualnych. Pakowanie produktów odbywa się na hali, gdzie pracownicy odpowiadają za różne działy związane z konfekcjonowaniem.

Foliowanie produktów – częsta forma pakowania

Pakowanie produktów odbywa się przy pomocy foli i zgrzewania próżniowego. To bardzo popularna metoda, która pozwala na zapakowanie wielu rzeczy w krótkim czasie. Produkty wielkogabarytowe foliowane są ręcznie. Wiele etapów konfekcjonowania odbywa się bez udziału maszyn.

Etykietowanie produktów – tworzy wizerunek marki

Wiele firm zleca także etykietowanie swoich produktów. Etykiety naklejane są na folię lub kartonowe pudełko, a także bezpośrednio na produkt. Etykieta, podobnie jak ulotka pozwala na identyfikowanie określonych marek. Odpowiednie jej zaprojektowanie może zagwarantować sukces na konkurencyjnym rynku. Co bowiem decyduje o wyborze określonego towaru poza ceną? Właśnie dobrze zaprojektowana etykieta.

Sprzedaż produktów w pakietach dzięki insertowaniu

Kolejnym rodzajem konfekcjonowania towarów jest insertowanie.
Często firmy różnych branż, aby sprzedać produkt dołączają do niego różne dodatki. Muszą one być jakoś dołączone, jeśli nie mieszczą się w samym opakowaniu, bądź są okolicznościowym dodatkiem. Przykładowo zestaw świąteczny produktów spożywczych, przeznaczony dla sieci handlowej zostaje odpowiednio zafoliowany i ozdobiony, aby zachęcał do zakupów. Nie tylko okolicznościowe okazje sprzyjają pakowaniu w ten sposób produktów. Także promocje różnych produktów nie mogły by się obyć bez konfekcjonowania.

Wszystkie opakowania są personalizowane według życzenia klientów, czyli firm nie tylko branży spożywczej, ale także RTV i AGD, a także sklepów odzieżowych czy wydawnictw. Nie ma właściwe branży, która w taki lub inny sposób nie korzystałaby z konfekcjonowania swoich produktów. Jest to szansa do wypromowania ich na większą skalę.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronie: http://perfectmeridian.pl/