Na czym polega konfekcjonowanie towaru?

Każdy towar zanim trafi na sklepowe półki musi być we właściwy sposób przygotowany. Mowa tu przede wszystkim o jego odpowiednim opakowaniu. Ma to istotne znaczenie marketingowe. Opakowanie ma bowiem wpływ na decyzje zakupowe klientów. Między innymi na tym własnie polega konfekcjonowanie produktów i towarów.

Czym jest konfekcjonowanie towaru?

Konfekcjonowanie często określane jest także jako co-packing. Proces ten polega na zmianie niektórych cech informacyjnych produktu, jednak bez jakiejkolwiek ingerencji w jego cechy fizyczne. Celem konfekcjonowanie jest przygotowanie produktu do sprzedaży w taki sposób, aby był on atrakcyjny wizualnie dla klienta.

Na czym polega konfekcjonowanie towaru?

Na proces konfekcji towaru składa się wiele różnych czynności. Część z nich wykonywana jest ręcznie, część maszynowo. Konfekcjonowanie towaru polega m.in. na maszynowym pakowaniu produktów w folię. Przykładem mogą być zgrzewki wody. Rozwiązanie to ułatwia ich transport. Konfekcjonowanie polega również na tworzeniu zestawów promocyjnych. Polega to na dodaniu produktu gratisowego do produktu podstawowego. Konfekcja towaru to także etykietowanie produktów. Jest to naklejenie na produkt etykiety zawierającej dodatkowe informacje o produkcie. Na koniec wymienić trzeba również nanoszenie kodów kreskowych na produkty.

Kto zajmuje się konfekcjonowaniem towarów?

Producenci różnego rodzaju towarów zwykle sami ich konfekcjonowaniem się nie zajmują. Proces ten zlecany jest firmom zewnętrznym. Na rynku funkcjonuje wiele takich firm. Firmy te specjalizują się w konfekcjonowaniu towarów. Aby bowiem realizować ten proces konieczne jest posiadanie rozbudowanych magazynów oraz centrów logistycznych. Zlecenie tego firmom zewnętrznym stanowi dla producentów bardzo dużą oszczędność. Ważne jest jednak, aby procesem tym zajmowała się profesjonalna firma.

Konfekcjonowanie a sprzedaż

Jak już wspomniano, konfekcja towaru ma ogromne znaczenie marketingowe. Mowa tu przede wszystkim o przygotowaniu atrakcyjnych dla oka opakowań towarów oraz tworzenia różnego rodzaju zestawów promocyjnych. Wszystko to bezpośrednio wpływa na wzrost sprzedaży towarów. Dla producentów odpowiednie konfekcjonowanie produktów stanowi zatem skuteczne narzędzie marketingowe. Nie może zatem dziwić, że firmy przywiązują ogromną wagę do właściwej konfekcji oferowanych przez nich produktów.