Choć może się wydawać, że pakowanie przesyłek jest prostym zajęciem, warto zwrócić przy tym uwagę na kilka rzeczy. Kiedy prowadzimy sprzedaż wysyłkową, opakowanie jest pierwszą rzeczą, którą klienci zobaczą na żywo, dlatego należy zadbać o tworzenie przesyłek, które zrobią dobre pierwsze wrażenie. O czym powinniśmy pamiętać, pakując przesyłki?
Eleganckie materiały
Nawet piękny przedmiot nie zrobi najlepszego wrażenia, jeżeli zostanie byle jak owinięty w folię i włożony do niedopasowanego rozmiarem kartonu zaklejonego brązową taśmą. Jednak nie chodzi tylko o wygląd – dla coraz większej ilości konsumentów ważne jest, aby firmy, od których kupują, stosowały rozwiązania przyjazne dla środowiska.
Zamiast brązowej taśmy, wybierzmy papierową, a zamiast foliowych wypełnień ich biodegradowalne zamienniki. Eko-odpowiedzialne wypełnienia do paczek mogą być zrobione z papieru lub odpowiednio przetworzonej skrobi roślinnej.
Estetyka wykonania
Kolejnym bardzo ważnym elementem odpowiedniego pakowania przesyłek jest staranność wykonania. Nie należy traktować pakowania przesyłki jako czegoś, czego nie trzeba wykonać z taką samą starannością, jaką włożyło się w przygotowanie swojego produktu. Przygotowując paczkę, pamiętajmy, że będzie pierwszym, co zobaczy nasz klient.
Dlatego warto równo przyklejać etykietę z adresem i taśmę, a sam produkt troskliwie zabezpieczyć przed niebezpieczeństwami, które mogą go spotkać w czasie transportu. Na etapie pakowania warto również dodatkowo ozdobić naszą przesyłkę.
Jak prezent
Kto nie lubi dostawać prezentów? Znaczna część przyjemności wiąże się z otwieraniem ładnego opakowania. Prowadząc sprzedaż wysyłkową, warto o tym pamiętać i każdą paczkę w jakiś sposób ozdobić.
Do wyboru mamy wiele możliwości – od prostego zastosowania nazwy lub logo firmy po wykonywanie opakowań prezentowych (które dla bezpieczeństwa i tak należy zamknąć w kartonie). Do paczki poza samym produktem można dołożyć kartę z instrukcją użytkowania czy podziękowaniami za zamówienie lub jakiś dodatkowy drobiazg.